Kundcase: Utbildning i annonsering via Facebook Ads

När vår kund kontaktade oss ville de ville de bli bättre på att ta fram annonser via Facebook och få bättre resultat. Kunden hade grundläggande kunskaper i annonsering via Facebook Ads men var ny inom A/B-tester av annonser så det var där vi la vårt huvudfokus.

Under en utbildning gick vi därför först igenom grunderna för Facebook-annonsering, hur strukturen för ett annonskonto ser ut, vilka olika målsättningar man kan välja bland när man skapar en annons, olika sätt att utforma en annons på och vilken typ av innehåll man bör ha.

Därefter fokuserade vi på vad man bör tänka när man A/B-testar olika annonser. Vi gick bland annat igenom vilka olika parametrar, funktioner och innehåll man kan test, hur man ska tolka resultaten och hur man ska agera på informationen man får. Slutligen tog vi gemensamt fram en annons där vi steg för steg gick igenom vad kunden skulle tänka på.

 

Låter det här intressant och behöver ditt företag hjälp med att komma igång med eller utveckla er annonsering via Facebook Ads? Kontakta oss så berättar vi mer!